Kategoria:

Dodał(a):

18 sie 2011, 15:13

Zajęcia dydaktyczno – rozwijające odbywały się w naszej szkole systematycznie w każdą środę tygodnia. Dzieci biorące udział w projekcie „Krok naprzód” uczestniczyły w zajęciach wspomagających ich prawidłowy rozwój oraz stymulację tych funkcji, których był nieharmonijny lub spóźniony.

Do pracy terapeutycznej z dziećmi wykorzystywane były różne programy terapeutyczne ( zwane też metodami lub technikami). Najczęściej wykorzystywane były metody eksponujące – pokaz, obserwacja, praktyczne działanie, a także metody aktywizujące. Była to miedzy innymi metoda skutecznego porozumiewania się, drama, opowiadanie relaksacyjne, wizualizacja, muzykoterapia, art – terapia , a także techniki zapamiętywania i koncentracji. Wspólny czas wzbogacony był ćwiczeniami ruchowymi, logorytmicznymi. Do pracy z dziećmi wykorzystywane były „Metody Dobrego Startu” M. Bogdanowicz, „Metody integracji sensorycznej” Violet Maas ( uczenie się przez zmysły), Metoda 18 struktur wyrazowych – program nauki czytania i pisania; program ćwiczeń w oparciu o metodę sylabową w czytaniu i pisaniu. Usprawnianie funkcji percepcyjno – metodycznych – program psychokorektywny. 

Założeniem tych zajęć jest doprowadzenie do wytworzenia w uczniu świadomości jego mocnych stron, eliminowanie słabszych, hamujących czy utrudniających procesy uczenia się. Zawsze panuje tutaj przyjazna i serdeczna atmosfera, która wyzwala w uczniach zaufanie,  poczucie bezpieczeństwa, co przyczynia się do aktywnej pracy. Ciekawość i chęć poznania nowych zadań przekazywanych w formie jednoczesnego angażowania wielu zmysłów, pozwoliła dzieciom pozytywnie i owocnie zakończyć pierwszą część programu terapeutycznego.

Za postawę i włożony wysiłek uczniowie zostali nagrodzeni słodkimi misiaczkami. W następnym roku szkolnym cyklicznie będą umieszczane na naszej stronie migawki z tych zajęć w formie zdjęć i opisów. Życzę miłego wypoczynku!

 

Opiekun: Anna – Wiktoria Prusek