Kategoria:

Dodał(a):

10 sty 2011, 21:28

Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” wynika z realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku. Wsparcie działań szkoły zapewni projekt systemowy przewidziany do realizacji w ramach Poddziałania 9.1.2 POKL: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Działania projektu są spójne i wzajemnie uzupełniające się z działaniami realizowanymi przez MEN.

Celem działań podejmowanych w ramach projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach I-III szkoły podstawowej. Cele te zostaną zrealizowane poprzez zapewnienie każdemu dziecku oferty edukacyjno – wychowawczo-profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami, zwiększenie zakresu wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania oraz podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu „KROK NAPRZÓD” realizowanego na terenie Zespołu Szkół Społecznych STO w Augustowie  realizowane są następujące formy zajęć:

– wyrównawcze
– logopedyczne
– korekcyjno – kompensacyjne
– matematyczno – przyrodnicze.

Rekrutacja dla poszczególnych form wsparcia  uwzględniała  potrzeby uczniów i uczennic, za zgodą opiekunów, na zasadzie dobrowolności.

Udział dzieci w projekcie jest bezpłatny.

 

Projekt jest realizowany
od 03.01.2011r. do 30.07.2013 r.


Zakładane rezultaty realizacji projektu:

– objęcie szkoły STO w Augustowie  wsparciem ze środków UE w ramach EFS,
– wyrównanie szans edukacyjnych dzieci u których stwierdzono trudności w przyswajaniu wiedzy,
– korygowanie wad postawy u uczniów u których stwierdzono nieprawidłową wadę postawy,
– korygowanie wad wymowy u dzieci ze wskazaniem do logoterapii,
– podniesienie umiejętności  matematyczno – przyrodniczych u dzieci objętych dodatkowymi zajęciami,
– poprawa jakości i efektywności oddziaływań edukacyjnych u dzieci objętych wsparciem
– skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej w ZSS STO w Augustowie