Dodał(a): Dorota Jakuć
21 wrz 2011, 17:01
Podstawowym czynnikiem zapewniającym prawidłowy rozwój organizmu dziecka, jego poprawną postawę i sprawność fizyczną jest systematyczny ruch. Deficyt ruchu spowodowany długotrwałym przebywaniem dziecka w pozycji siedzącej w ławce szkolnej, a w domu przed telewizorem czy komputerem powoduje zmniejszenie siły mięśni, co z kolei staje się jedną z przyczyn powstawiania wad postawy.
Dzieci w wieku szkolnym znajdujące się w okresie dynamicznych zmian rozwojowych, powinny mieć zapewniony dostęp do różnorodnych form zajęć ruchowych. Niedobór ruchu w okresie dzieciństwa i młodości odbije się niekorzystnie w późniejszym stanie zdrowia dorosłego człowieka. Aby tego uniknąć, w przypadku stwierdzonych zaburzeń statyki ciała dzieci powinny być objęte gimnastyką korekcyjno – kompensacyjną.
Głównym celem zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole jest korygowanie zaburzeń statyki ciała, wytworzenie u uczniów nawyku utrzymania prawidłowej postawy i umiejętne stosowanie go w życiu codziennym.
Informacje na temat zajęć:
1. Gimnastyką korekcyjną objęci są uczniowie z zaburzeniami w statyce ciała, a w szczególności z wadami postawy ciała, zniekształceniami statycznymi kończyn dolnych (płaskostopie, koślawość, szpotawość).
2. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu (poniedziałek – w trakcie zajęć na basenie, piątek – w szkole w godz. 1315 – 1355).
3. Kwalifikacji dzieci do gimnastyki korekcyjnej dokonuje lekarz ortopeda (podziękowania dla dr Pawła Bacharewicza za przebadanie dzieci!!!).
4. Podstawowym warunkiem efektywności gimnastyki korekcyjnej jest aktywny i systematyczny udział ucznia w zajęciach oraz stosowanie zaleconych ćwiczeń domowych.
5. Obowiązuje punktualność w przychodzeniu na zajęcia.
6. Nieobecności ucznia na zajęciach należy usprawiedliwiać pisemnie.
7. Podczas zajęć obowiązuje strój sportowy.
8. Uczniowie ćwiczą boso.
9. W początkowej fazie na zajęciach dominują gry i zabawy ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych, więc TAK NAPRAWDĘ TO ŚWIETNIE SIĘ BAWIMY!!!