Dodał(a): Dorota Jakuć
17 lut 2011, 15:27
Metody interaktywne w procesie edukacji młodzieży stały się „modne” gdzieś od roku 1995, kiedy to Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie zorganizowało kurs dla nauczycieli wos pn. Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej. Pierwsze szkolenie objęło 50 trenerów z całej Polski. Druga edycja KOSS 250 objęła już szerszą grupę i realizowana była na przełomie 1996/1997r. Wtedy to kierownik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta w Augustowie wysłał do Warszawy grupę 4 nauczycieli, którzy ten kurs skończyli. Grupa augustowsko-suwalska była bardzo aktywna. Przeszkoleni nauczyciele w następnych latach, najpierw w 8-klasowej podstawówce, a potem w gimnazjum, ucząc KOSS-u, zrealizowali wiele ciekawych imprez, metodą projektu właśnie.
Metoda ta w ostatnich dwóch latach stała się obowiązkowa w systemie zreformowanej oświaty, gromadząc przy okazji liczną dokumentację.
Zespół Szkół Społecznych STO, w którym dziś pracuję, także często naucza tą metodą. Robię to nie tylko ja, ale wszyscy nauczyciele. Właśnie w drugim semestrze br. szkolnego zostaliśmy zakwalifikowani jako jedna z 60 szkół w Polsce do realizacji projektu „Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej”. Projekt zorganizowany przez Zarząd Główny Społecznego Towarzystwa Oświatowego jest częściowo finansowany ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Konkurs dla szkół ma odpowiedzieć na pytanie „Jak najskuteczniej podnieść w środowisku lokalnym świadomość Polaków o polskiej Prezydencji w Radzie UE”.
Wybraliśmy do tego klasę I gimnazjum, która do końca lutego ma wybrać temat projektu, a potem go zrealizować. Prezentacja projektu nastąpi podczas Miejskiego Konkursu Wiedzy o UE, który Społeczne Gimnazjum zorganizuje w tym roku po raz szósty. Tą drogą serdecznie zapraszam gimnazja augustowskie do udziału w/w konkursie.
nauczyciel koordynator
Ryszard Grabowski